.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چه کسی سرمربی پرسپولیس می‌شود؟

این روزها، انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس، تبدیل به سوژه اصلی فوتبال ایران شده است. پس از استعفای حمید استیلی، مسئولان باشگاه پرسپولیس گزینه‌های را مد نظر قرار دادند. آنها نخست با لوکا بوناچیچ مذاکره کردند و در دیدار حضوری در تهران، برنامه‌های این مربی را گرفتند. از همان زمانی که نام بوناچیچ به عنوان گزینه مد نظر باشگاه پرسپولیس مطرح شد، زمزمه‌هایی به میان آمد، مبنی بر اینکه برخی بازیکنان و اعضای این تیم، مخالف حضور بوناچیچ هستند.

به گزارش «تابناک»، پس از این موضوع، بار دیگر نام مصطفی دنیزلی به عنوان گزینه نخست پرسپولیسی‌ها مطرح شد. در این میان البته گفته شد، دنیزلی برای حضور در پرسپولیس با دو مشکل روبه‌روست؛ نخست مسائل خانوادگی و پس از آن قراردادی که به موجب آن وی باید برای تحلیل و تفسیر مسابقات لیگ ترکیه در یک شبکه تلویزیونی این کشور حضور یابد.

در عین حال گفته شد، اگر مذاکرات جدی شود، این مشکلات نیز حل شدنی است. در کنار این دو، از جمال حاجی نیز به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های مربیگری پرسپولیس یاد شد.

محمد رویانیان، مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در این باره گفته است که یک مربی بوسنیایی، یک مربی ترکیه‌ای و یک مربی کروات، گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس هستند، ولی از فرد خاصی نام نبرد و اعلام کرد که به زودی سرمربی جدید اعلام خواهد شد.

اگر دنيزلي كه با پيشنهادهايي هم از تركيه روبه‌روست، به پرسپوليس پاسخ منفي دهد، رويانيان دوباره بايد به بوناچيچ، جمال حاجي و يك مربي صرب ديگر كه مذاكراتي با او انجام شده، بیندیشد. بعيد است بوناچيچ و پروين بپذیرند كه با هم همكاري كنند!

احتمالا دنيزلي هم چنين شرطي خواهد داشت و همين مسأله، انتخاب سرمربي را به فرآيندي پيچيده تبديل كرده است.

مديرعامل پرسپوليس تا به امروز چند بار معرفي سرمربي را به تعويق انداخته است. به هر ترتيب، هدايت قرمزها در روزهاي آينده بر عهده محسن عاشوري خواهد بود تا تكليف جانشين استيلي مشخص شود.

پس از استعفاي استيلي، از مربياني همچون افشين پيرواني، لوكا بوناچيچ، حميد درخشان، جمال حاجي، ميروسلاو بلاژوويچ و كلاوس تاپ مولر به عنوان مربيان مدنظر پرسپوليس نام برده شد. در اين ميان در شرايطي كه به نظر مي‌رسيد، محمد رويانيان با لوكا بوناچيچ به توافق نهايي رسيده، با مخالفت علي پروين اين مربي كروات از باشگاه پرسپوليس فاصله گرفت.

مدير تيم پرسپوليس بر خلاف مدير عامل باشگاه، نظر مثبتي روي مربي سابق سپاهان نداشت و همين مسأله موجب شد پرسپوليسي‌ها به گزينه‌هاي ديگري بیندیشند. ديروز يك خبر اميدواركننده به هواداران پرسپوليس رسيد و آن هم گفت‌وگوی دوباره مقامات باشگاه با مصطفي دنيزلي است؛ گویا، مربي پيشين قرمزها، اين‌بار در گفت‌وگويش با مديران پرسپوليس، نرمش نشان داده و مسئولان پرسپوليس منتظر پاسخ نهايي اين مربي ترك هستند.

کارنامه مصطفی دنیزلی:

مصطفی دنیزلی با به دست آوردن سه عنوان قهرمانی لیگ و جام حذفی ترکیه با فنرباغچه و گالاتاسرای، ده بازی ملی، رساندن تیم ملی ترکیه برای نخستین بار در تاریخ فوتبال این کشور به یک چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا و هدایت تیم گالاتاسرای تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا و یک چهارم نهایی جام یوفا، هم‌اکنون کاندید سرمربی پرسپولیس است.

کارنامه دنیزلی در ایران:

دنیزلی در دی ماه سال ۸۳ و به مدت هفده ماه مربیگری، تیم فوتبال پاس را بر عهده داشت. تیم پاس با حضور دنیزلی، نایب قهرمان لیگ برتر ایران شد و برای نخستین بار به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

دنیزلی در لیگ برتر، جام حذفی و رقابت‌های آسیایی ۵۸ بازی هدایت تیم پاس را بر عهده داشت و نتیجه آن ۳۱ برد، ۱۹ مساوی و ۸ باخت بود.

وی سال 85 در پرسپولیس کارنامه موفقی داشت و در جام حذفی با این تیم در ضربات پنالتی مقابل سپاهان نایب قهرمان شد؛ البته اگر در آن دیدار، داور بازی، مسعود مرادی پنالتی محرز به سود قرمزها را نادیده نمی‌گرفت، جام حذفی به سرخ‌ها می‌رسید.

دنیزلی در یک نگاه:

تولد: دهم نوامبر ۱۹۴۹ در شهر ازمیر ترکیه.

سوابق بازیگری: از سال ۱۹۶۶ و در هفده سالگی به عضویت تیم فوتبال ازمیر ترکیه درآمد و مدت هفده سال عضو این تیم بود. او در سال 1980 با به ثمر رساندن دوازده گل موفق به کسب عنوان آقای گلی لیگ ترکیه شد و در سال ۱۹۸۳ به گالاتاسرای پیوست. او پس از یک سال عضویت در گالاتاسرای و در سن ۳۵ سالگی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.

سوابق مربیگری:

باشگاه‌های فنرباغچه و گالاتاسرای ترکیه ـ تیم ملی ترکیه ـ کوکالی اسپور ترکیه ـ وستل مانیسا اسپور ترکیه ـ پاس ایران، از جمله تیم‌هایی هستند که دنیزلی در آنها سرمربی بوده است.

بیوگرافی لوکا بوناچیچ

لوکا بوناچیچ (به کروات: Luka Bonačić) (۲۱ مارچ ۱۹۵۵ در اشپلیت، کرواسی) بازیکن بازنشسته و مربی فوتبال اهل کرواسی است.

دوران مربیگری در ایران؛ بوناچیچ در ایران مربی باشگاه‌های استقلال اهواز، فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان، مس کرمان بود. او توانست تیم فوتبال سپاهان اصفهان را به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۷ برساند و افزون بر آن در دو دوره پیاپی جام حذفی (جام حذفی ۸۵-۱۳۸۴ و جام حذفی ۸۶-۱۳۸۵) تیم سپاهان را به قهرمانی رساند.

بوناچیچ کروات که فصل جدید را با تیم سپاهان آغاز کرده بود، پس از شکست سنگین سه، صفر مقابل مس کرمان از کار برکنار شد. سرمربی سابق سپاهان، جای حمید استیلی را گرفت. لوکا بوناچیچ، سرمربی کروات سابقه چند سال کار در فوتبال ایران را دارد.
لوکا امسال سرمربی سپاهان اصفهان بود و به دلیل به دست آوردن نتایج ضعیف از این تیم کنار گذاشته شد.

افزون بر این، باشگاه پرسپولیس درباره شایعات اخیر مبنی بر حضور جمال حاجی، بوناچیچ، پترویچ و افشین پیروانی به عنوان سرمربی پرسپولیس عنوان کرد: باشگاه پرسپولیس هیچ ‌کدام از این اسامی را تأیید نمی‌کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 23 آذر 1390
آخرش یا بوناچیچ میشه یا دائی البته این 2 تا نشدند پروین می آد و میگه مثل هفته هفتم به بعد فوتبال پروینی رو می بینید و مثل استیل آذین سقوط به دسته 2

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.438 seconds.